Alla inlägg under oktober 2012

Av pyzzelbloggen - 25 oktober 2012 19:33

Här kommer ett pyssel som heter Halloweenloppor!

Du behöver: Papper, färgpennor, lim och sax.

Du börjar med att göra en loppa sen limmar du i hopp två sidor(det måste gå att stänga och öppna som en mun) Sen målar du den som du vill ha den som t.ex en Häxa. Sen kan du klippa ut en liten bit som ser ut som en tunga och målar den, sen limmar du fast tungan i munnen! Också klar! Ja! lycka till<3 Pysseligakrammar från Pyzzel  


        PS: Jag ska försöka att göra bilderna klarare! DS.

Av pyzzelbloggen - 22 oktober 2012 20:43

Hej! Snart är det HALLOWEEN! Och nu ska jag börja lägga ut halloweenpyssel. Så här kommer paprika pumpor! Det här behöver du: En kniv (så du kan skära ut ögon näsa och mun) paprikor och ljus.

Du kanske inte har någon pumpa hemma men du kanske har paprikor, då kan du göra paprika pumpor! Du börjar med att du skär av toppen av paprikan och skär ut ögon, näsa och mun. Du måste också ta ut inne hållet i paprika. Sen är det bara att lägger i ljuset i paprikan och tänder det. Det ända som är klurigt är att du kan inte lägga på hela locket för då släcks ljuset, så ha en liten öppning. Jaa, det var någ allt och snart kommer det mer halloweenpyssel, så lycka till! Pysseligakramar från Pyzzel!        

Av pyzzelbloggen - 21 oktober 2012 10:46

HEJ! Jag måste skriva kort för jag ska iväg! Förlåt att jag inte har skrvit på länge(har haft problem med bilder) men snart ska jag lägga ut halloweengrejer, så fortsätt kolla för snart kommer det! Pysseligakramar från Pyzzel  

PS: Skriv gärna frågor och komentarer! DS

Av pyzzelbloggen - 8 oktober 2012 17:13

Hej! Här kommer pyssel!

Du behöver: Tändsticksaskor, papper eller tidning (eller så kan du ta ett kort på någon och sen kan du ge bort i en present), pärlor, lim, sax och pennor.

Du börjar med att du tar en tidning eller något snyggt papper och klipper ut en lika stor bit som tändstickasken är. Sen limmar du fast pappret på tändstickasken. Och om du villl kan du skriva någonting och sen är det klart! Lycka till! pysseligakrammar från Pyzzel!  

PS: Här kommer mina tändsticksaskor som jag har gjort! DS.


  Här är det med julpapper!Jag har limmat pärlor på sidorna!    Då kan man dra ut och in den!   Baksidan!   Här har jag limmat på pärlor!   Och på sidorna!     Här har jag limmat på ett kort!    Ja, det här har jag gjort! 

Av pyzzelbloggen - 4 oktober 2012 07:13

Hej! Jag blev så glad att jag kan lägga in bilder, så jag tar ett till litet lätt pyssel. Här kommer det!

Du behöver: Pärlor och en pärlplatta (en fyrkant). Jo, detta är ett väldigt enkelt pyssel du bara tar och gör något som du vill ha. Men du måste ha olika färger på pärlorna, också pärlar du. Som du kan se på bilden så måste man pärla väldigt tjock om man vill ha hål i den, annars kan den gå i sönder! Ja, så enkelt är det! Lycka till! Pysseligakramar från Pyzzel! Ps: Glöm inte att stryka den DS  


Av pyzzelbloggen - 3 oktober 2012 16:24

Hej! Först vill jag skriva att jag skrev fel på mitt förr förra inlägg. Förlåt!! Men...... Jag kan lägga ut bilder nu! JA!!!!

Så nu tänkte jag lägga ut mitt första pyssel!

Du behöver: Pärlplatta (en vanlig fyrkant) och pärlor. Du börjar med att letar upp en bild på en flagga som du tycker om. Sen pärlar du din flagga så tjock och lång du vill ha den (men inte för lång). Sen strycker du den (med hjälp av en vuxen). Nu kommer det kluriga, nu ska du klämma runt flagga runt ett glas (den får inte ha stelnat). Och klart! nu har du ett flaggarmband. Om du vill kan knyta ett snöre i ändarna så den inte ramlar av din arm. Och här kommer bilden! Lycka till! Pysseligakramar från Pyzzel    

Presentation

SKRIV FRÅGOR OCH SÅ!!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards