Alla inlägg under januari 2013

Av pyzzelbloggen - 28 januari 2013 18:12

Har precis varit på tennis och jag såg på mitt tennis fodral (alltså det man har tennisraket i) och tyckte det såg tråkit ut, så jag tänkte pynta den. Så snart kommer jag vissa hur det blev. Jag tänker vissa före och efter bild. Men ni fär vänta lite   

Pysseligakramar från Pyzzel   

Av pyzzelbloggen - 22 januari 2013 15:52

Hej! nu tänker jag visa er ett pyssel som jag har gjort! Detta pyssel har jag gjort av en stjärna som man har i fönstret på julen. Så jag tror det inte är så många som har en sönder stjärna men man kan göra detta av kartong om man vill. Men i alla fall har jag gjort så här.

Du behöver: En penna som inte funkar, en trasig stjärna (kartongbit), lim, tidning och en sax.

Du börjar med att ta den där stjärnan ( om du ska ha en kartongbit, så ritar du ut en blomma och klipper ut den, men sen gör du samma sak som det står) och på den så klipper du ut saker från en tidning eller något, och limmar på det på stjärnan (kartongen). Sen vänder du på den limmar på pennan där bak. Sen är den klar! Ja, lycka till! Pysseligakramar från Pyzzel    


Ps: Här kommer bilderna! DS.


     

Av pyzzelbloggen - 17 januari 2013 18:09

Hej, jag tänkte att vi skulle göra en liten återblick på förra årets pyssel! Så här kommer det lite foton på pysslen! Pysseligakramar från Pyzzel  


                          


 




   


Av pyzzelbloggen - 15 januari 2013 17:05

Förlåt! Förlåt att jag inte har skrivit på länge! Men jag ska försöka att lägga ut mer pyssel, jag håller på med ett just nu! Ja, jag ska bättra mig!! Ha det bra! Pysseligakramar från Pyzzel!!!


    

Av pyzzelbloggen - 5 januari 2013 09:10

Det här pysslet heter pärlslingor!

Till detta pyssel behöver du: Färgadegenomskinliga pärlor och en fyrkantig pärlplatta.

Du börjar med att pärla hur tjock du vill ha slingan och hur lång. I detta fall har jag tagit tre rader med pärlor på en och sen har jag gjort en till med fem rader på. Men tillbaka till den tunna slingan. När du har pärlat den klart så strycker du den, och knyter ett snöre i den och hänger upp den i ett fönster, då kommer du se hur det glittrar lite magiskt! Men sen om du vill göra den tjocka slingan gör du samma sak som med den tuna slingan, men den måste vara ganska tjock, för inne i den ska det vara en bokstav eller någonting annat som du tycker om. Ja, så gör du en pärlslinga! Lycka till! Pysseligakramar från Pyzzel!  


Ps: Jag gjorde den där stora pärlplattan till mina lärare i julklapp, och dom pärlslingorna till alla i mina klasskompisar! Ds. 


     

<3

Av pyzzelbloggen - 1 januari 2013 12:22


GOTT NYTT ÅR PÅ ER!



  


Pysseligakramar från Pyzzel  

 



Presentation

SKRIV FRÅGOR OCH SÅ!!:)

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards